Werkvorm: Interactief overleg.
Leerdoelen: Deelnemers hebben hun eigen positie in ondersteuningsrelaties en hun inzichten rond thema’s als afstand en nabijheid en empathie en compassie in onderlinge uitwisseling verkend en verrijkt.
Doelgroep: (Ervaringsdeskundige) Professionals, vrijwilligers en cliënten in het brede veld van zorg en welzijn.
Leeftijdscategorie: Alle leeftijden.
Kwaliteit van zorg wordt bepaald in de relatie cliënt - hulpverlener. Dat is het uitgangspunt van actuele kwaliteitskaders. In deze interactieve presentatie staat deze relatie centraal. Hoe kunnen professionals in verbinding met cliënten een persoonlijke relatie aan gaan, vormgeven en onderhouden? Wat vinden cliënten en patiënten van belang in het contact? Aan de hand van voorbeelden uit de media vinden we met elkaar antwoorden op deze en andere vragen. Deze workshop is gebaseerd op het recent verschenen boek ‘De relatie - persoonlijk contact als basis voor waardevolle zorg'.